Autor: kdrozdo_at_poczta.onet.pl
Data: Fri 03 Jan 2003 - 10:38:39 MET

Od jakiegoś czasu dolnosląska prasa lokalna pisze o planowanym otwarciu nowego kamieniołomu melafiru w Górach Suchych (okolice schroniska Andrzejówka). Mam pytanie: czy jest komuś wiadomo na jakim etapie jest ta sprawa? Czy ktos zna dokładną lokaliację przyszłej kopalni? Zawsze przy takiej okazji mam bardzo mieszane uczucia. Obawiam się, że może zostać zniszczony kolejny fragment krajobrazu i środowiska przyrodniczego. Jednak zdaje sobie sprawę, że mam niewielki wpływ na to. Jeśli już jednak powstanie taka odkrywka, to przy okazji ludzie interesujący się geologia będą mieli okazję zajrzeć wgłąb Ziemii, zobaczyć na własne oczy i dotknąć ręką tego, co było ukryte przed nami przez miliony lat. W związku z tym mam pytanie: czego ciekawego, tzn. jakich ciekawych minerałów można się tam spodziewać? Prawdopodobnie można rozumować przez analogię do pobliskiego kamieniołomu w Rybnicy Leśnej. Ciekaw jestem, czy ktoś z czytelników grupy znalazł coś ciekawego w tym kamieniołomie, albo słyszał o czymś ciekawym? Czy w skałach wylewnych tej części Sudetów mozna się spodziewać geod z agatami, albo ładnych okazów innych minerałów? Pozdrawiam, Krzysztof