Autor: andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl
Data: Tue 20 Aug 2002 - 19:03:19 MET DST

> zwracam sie z prosba o podanie mi miejsca gdzie mozna kupic taki licznik i
> jednoczesnie ile takie cudo moze kosztpwac? Pozdrawiam wszystkich obecnych i

W instrukcji (z 1992 roku) do licznika RKSB-104 Bialoruskiego Bielwaru podany jest adres fabryki:
Belwar
220600, Minsk
prospiekt F. Skoriny 58
tel. 32-49-92

Byc moze fabryka jeszcze istnieje, w koncu Lukaszenko nie pozwolilby na bankructwo panstwowych, duzych zakladow pracy. :) Ciekawe czy sprzedaja wysylkowo? :)

Ponadto jest tez adres sklepu firmowego z licznikami i czesciami zamiennymi do nich:

sklep "Orbita", Minsk, ul. Kulman 14, tel. 32-48-75

oraz serwisow naprawczych gwarancyjnych i pogwarancyjnych:

  1. Belwar, 220600, Minsk, prospiekt F. Skoriny 58, tel. 32-49-92
  2. PO "Riembytiechnika", 246028, Gomiel, ul. Fiedosiejenko 4
  3. NTC "Zwiezdnyj mir", 246015, Gomiel, pos. Budienowskij 17, tel. 57-16-26, 57-74-42
  4. PO "Riembytiechnika", 212002, Mogiliew, ul. Gonczarnaja 2.

> sam jednoczesnie potwierdzam swoja obecnosc na liscie. Mam tez pytanie
> obecnie jestem w Ekaterenburgu czyli Swierdlowsku i mam tez pytanie o pomoc

Byc moze wracajac z tych miejsc moglbys zahaczyc o Bialorus i kupic ten licznik? Jest calkiem w porzadku, ma wzglednie male wymiary: 153x77x39 mm (w opakowaniu 166x92x54), wazy ok. 350 g, zasilany jest 9V bateria i ma cieklokrystaliczny, cyfrowy wyswietlacz.

Gdybys tam zajrzal lub ktokolwiek inny z listowiczow, mialbym prosbe czy moglbys/moglibyscie dla mnie kupic wyswietlacz cieklokrystaliczny, jako czesc zamienna do tego licznika? Przypominam model licznika: RKSB-104. Lub ewentualnie (w szczegolnosci gdyby ten model licznika i wyswietlacze do niego nie byly juz produkowane), a nowsze modele tanie (zalozmy do kilkuset zl, chociaz mam nadzieje, ze jednak ciagle *znacznie* mniej :)), prosilbym, o ile by to nie sprawilo zbyt duzego klopotu, o zakup dla mnie calego nowego licznika o parametrach nie gorszych od RKSB-104 (koszt zwroce np. przelewem). Dziekuje!!!
Kiedys te liczniki sprzedawali "Ruscy" na targu w Polsce, ciekawe czy jeszcze ktos to u nich teraz widzial?

> w podaniu mi jak najdokladniejszej informacji jak gdzie i jakie mineraly
> wystepuja tu w promieniu 200 kilometrow. Zaliczone mam juz Szabry,
> Malyszewo, Murzinke, Bierezowsk. na inne informacje bardzo licze i mam
> nadzije ze obecni na liscie znawcy tematu odezwa sie - ogromne dzieki za

Niestety, niezbyt latwo jest znalezc w Polsce tego typu informacje poza internetem.
Wydaje mi sie, ze dobrze by bylo, aby byly tlumaczone i wydawane w Polsce obcojezyczne pozycje opisujace stanowiska mineralogiczne w danym kraju lub danym regionie danego kraju, w przeciwnym razie skad amator mineralogkolekcjoner  ma czerpac takie informacje?

Pozdrowienia
Andrzej Kasperowicz
mineraly & chemfan list-owner
http://www.man.lodz.pl/MINERALY/