Autor: Wojciech Pawlak (wpawlak_at_tele.pw.edu.pl)
Data: Tue 12 Feb 2002 - 09:09:43 MET

Witam,
niedawno obiecalem sprawdzic tytul ksiazki o wycieczkach geologicznych w Gorach Swietokrzyskich, tak jak bylo wspominane, to "Poznajemy Gory Swietokrzyskie. Wycieczki geologiczne". Autorzy to: Ewa Stupnicka, Marzena Stempien-Salek. Wydawnictwo Naukowe PWN Warszawa 2001. Niestety nie pamietam, gdzie ja kupilem, napewno nie byl to merlin. Ksiazka jest OK, trasy i lokalizacje sa opisane bardzo dobrze. Wynika z niej, ze co prawda mineralow nie znajdzie sie zbyt duzo, za to poszukiwacze skamienialosci beda zadowoleni.

Poza tym polecam klasyke (mam wydanie z 1991 i nie spotkalem pozniejszego). "Zbieramy mineraly i skaly. Przewodnik po Dolnym Slasku pod red. naukowa Jerzego Zaby", autorzy: Janusz Janeczek, Kazimierz Kozlowski, Jerzy Zaba. Wydawnictwa Geologiczne Warszawa 1991. Wiem, wiem, zaraz przeczytam w odpowiedzi, ze ksiazka oklepana, nieaktualna... ale swoje pierwsze poszukiwawcze kroki stawialem na jej podstawie i dobrze mi z tym. :-) Badz co badz, ciezko jest np. przesunac albo ukryc stuletnia halde :-) Moim zdaniem nieocenione zrodlo informacji o potencjalnych lokalizacjach. A zweryfikowac zawsze mozna na naszej liscie.

Pozdrawiam
Wojtek
wpawlak_at_tele.pw.edu.pl