Re: Dane chemiczne a prawa autorskie

Autor: MdG <degrey_at_wp.pl>
Data: Tue 10 Aug 2010 - 23:55:45 MET DST

Witam.

Pisz臋 po mojemu.

Mo偶esz spokojnie zamieszcza膰 na swojej stronie dane fizykochemiczne.
Napisz tylko z jakich tablic to jest bo chemicy czasem polegaj膮 na
konkretnych opracowaniach, to takie preferencje, cz臋sto zboczenie zawodowe.

W tym przypadku Adamantan sprzedaje opracowanie, czyli form臋 graficzn膮,
papier itp. s膮 to po prostu pozbierane dane z publikacji pozostaj膮cych
niejako kulturowym dorobkiem 艣wiatowym og贸lnie dost臋pnym. W tym
przypadku je艣li np. przepisa艂 by艣 we w艂asny wz贸r graficzny informacj臋,
to nic si臋 nie stanie inaczej by by艂o Jakby艣 zamie艣ci艂 na stronie skany
tych tablic na kt贸rych s膮 one przedstawione zgodnie z zastrze偶on膮 i
autorsk膮 form膮 graficzn膮.

Natomiast prawem obj臋te s膮 np. prezentacje ze wzgl臋du na autorskie
animacje lub form臋, opraw臋 graficzn膮, zdj臋cia kt贸re s膮 dobrem
intelektualnym. Cz臋sto s膮 to informacje z kt贸rych korzystanie jest
uwarunkowane przez umowy, 偶e na przyk艂ad dokument mo偶e by膰
rozpowszechniany ale w niezmienionej formie itp.

Pozdrawiam,
MdG