azydek sodu wybucha?

Autor: Witek Mozga <mozga_at_trimen.pl>
Data: Tue 08 Dec 2009 - 01:28:48 MET

Zawsze myślałem, że azydek sodu jest w miarę bezpieczny i wybucha dopiero po
ogrzaniu ewentualnie w kontakcie z metalami ciężkimi. Tymczasem niedawno w
jednym z pism przeczytałem informację o możliwości eksplozji w mokrym
metanolu: "Like metallic sodium, sodium azide and magnesium nitride are
unforgiving when added to wet methanol."

Ciekaw jestem czy to prawda, czy jakieś przekłamanie. Internet milczy na temat
wybuchowości azydku sodu w mokrym metanolu, a ponieważ przerabiam azydek
czasami w dużych ilościach, to mam trochę stracha.

--
Witek Mozga
http://advamacs.com/