Re: osady

Autor: Michal Sobkowski <msob_at_ibch.poznan.pl>
Data: Wed 20 May 2009 - 22:02:24 MET DST

At 21:21 2009-05-19, you wrote:
>Witam
>
>Piszę pracę na temat rafinacji metali szlachetnych .
>Ostatnio zajmowałem sie złotem i brakuje mi opisu teoretycznego do
>nastepujacego zjawiska.
>
>Otóz przy wytracaniu złota z roztworu metoda SO2 wydziela sie drobny
>brazowy osad i jest to zgodne z publikacjami .Natomiast gdy ten sam
>roztwór redukuje metaliczna miedzia osad jest zółty.Czym wytłumaczyc ta
>róznice.
>
>Jestem ciekawy opini forum.

Żadnych konkretów nie podam, ale kolor odsadu zależy silnie od wielkości
wytrąconych cząstek. Ciemny kolor sugeruje duże rozdrobnienie (dość
naturalne, gdy reakcja zachodzi w całej objętości roztworu), żółty kolor
złota specjalnie nie dziwi! :-) Po stopieniu sprawa powinna się wyjaśnić.

MS

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/