Re: Zadanie bez rozwiązania??

Autor: Piotr K. Olszewski <ncolszew_at_cyf-kr.edu.pl>
Data: Mon 24 Sep 2007 - 15:23:27 MET DST

----- Wiadomość oryginalna ----- Od: "Roman J. Farański"
<faranski@poczta.onet.pl>
> Piotrze, można się drapać lewą nogą za prawym uchem, - ale po
co ....??

Obserwacja ludzkich zachowań i własnych doświadczeń prowadzi do
wniosku, że drapanie się nogą jest wyjątkowo nieefektywne,
natomiast użycie prawej lub lewej ręki zależy nie od długości
drogi od ucha, lecz czasem od trudno identyfikowalnych iskrzeń w
sieci neuronowej maszego mózgu. Liczy się ostatecznie osiągnięcie
celu :-)
A w przypadku zadań - to również kwestia osobistych upodobań.
Estetyka układu 4 (5) równiań starła się z urokiem proporcji
zawierającej jedną niewiadomą.... Co prawda, przemyciłem do
mojego równania wyniki z innej proporcji, lecz imho prostota
prezentacji jest ważna w szkolnej dydaktyce... Niech rachmistrze
sobie policzą operacje zmiennoprzecinkowe w obu rozwiązniach, my
się nie będziemy kłócić o wynik, prawda?

Natomiast zaciekawia mnie postać naszej pani magister, która -
choć chemii najwyraźniej nie lubi - idzie dalej w tym kierunku...

Piotr