Re: Wytwarzanie ozonu

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Wed 12 Sep 2007 - 22:18:10 MET DST

>Włączanie opornika jest, delikatmie mówiąc, mało sensowne. Jeśli chcesz
>ograniczyć prąd lampy, użyj statecznika (dławika) od lampy mniejszej mocy,
>na przykład od świetlówki. Przy okazji: zamiast lączyć trzy lampy może
>pomyśleć nad skuteczniejszym sposobem odprowadzania ciepła?

Cóż. Każdy może mieć swoje zdanie lecz Pozwól mi proszę zwrócić Twoją uwagę
na pewne szczegóły konstrukcyjne. Zapłon lampy biegnie poprzez specjalne
oporniki które mają ograniczyć prąd w momencie gdy bańka się nagrzeje. Gdy
lampa się nagrzeje, co oznacza ze już jest gotowa do pracy "marszowej" że
się tak wyrażę, to z reguły nagrzeje i opornik, rezystancja wzrośnie i prąd
idący na zapłonniki maleje. Więc stosowanie rezystorów nie jest aż takie bez
sensu, skoro chociażby stosuje się je w konstrukcjach podstawowych. Tym
samym czemu by zrezygnować z opornika do ograniczenia także i prądu
"marszowego"? Nie chodzi także o problem z odprowadzeniem ciepła tylko o to
że ciepło w ogóle powstaje. Nie jest celem zbudowanie piecyka kwarcowego
tylko reaktora. Zastosowanie trzech, blado świecących się baniek w baterii,
ma na celu wydłużenie kontaktu tlenu bądź powietrza, z wystarczającą ilością
promieni UV. Dodatkowym plusem jest to że otrzymujemy gaz zimny odpowiedni
do większości zastosowań, gdyby chcieć go chłodzić byłby kolejny problem. No
i w końcu. Świecąca bańka ma małą rezystancję, czyż nie ? Czy nie Obawiasz
się ze dławik małej mocy po prostu się spali chociażby w fazie nagrzewania
lampy ?

Pozdrawiam,
MdG