Re: korozja srebra w obecności aluminium?

Autor: Jerzy Peszke <j.peszke_at_rocketmail.com>
Data: Tue 24 Apr 2007 - 09:06:43 MET DST

Szanowny Kolego,

1. Czym sie czysci bizuterie srebrna sposobem domowym?
- sokiem z cytryny. Co zawiera ten sok? - wiec nie
pier.... o watpliwosciach czy aby na pewno sie Ag2S
rozpusci. Nie wierzysz - sprawdz. Przypadek ze szkoly
podstawowej.

2. To ze jestes zainteresowany metoda to nie znaczy ze
ja otrzymasz. Tiomocznik jest powszechnie stosowany
jako donor siarki przy otrzymywaniu kropek kwantowych.
Nikt nie wspominal ze robi sie je z Ag2S. Wrecz
przeciwnie, ten zwiazek sie kompletnie do tego nie
nadaje. Jedynie mozna na zasadzie redukcji uzyskac z
niego nanosrebro o wielkosci ziaren do 100nm, z tym iz
sa bardziej racjonalne i tansze metody.

Z powazaniem

Jurek Peszke

Jerzy (George) Peszke Ph. D.