Re: Biotechnologia

Autor: stanislaw popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Tue 06 Feb 2007 - 08:59:14 MET

---------------------------
> Ojoj, joj ...., wg. wikipedii "ksenobiotyk - obca substancja w organiźmie, który ani jej nie produkuje, ani nie jest mu potrzebna do jego procesów ......................................................................... Tu, Panie Farański, pominąłem Pana przydługawy wykład (nota bene dość mocno mijający się z prawdą) na temat ksenobiotyków. Panie Farański, nie można opierać całej wiedzy na WIKIPEDII, bo tam często są zaokrąglenia słowne (tzw. skróty myślowe, które stosuje nie tylko
Maciarewicz) a często streszczenia i uproszczenia!! sp
---------------------------------------
 A takiego mqdrego ..., ktory by mial panaceum na "wszystko", jakby
> biotechnologiczny kamien filozoficzny - kolego "xxxxxx" nie znajdziesz ...
Roman
------------
To Ty, Farański, tak uważasz, że ja zamierzam niszczyć wszystkie ksenobiotyki, ale ja napisałem, że chodzi o wybrane grupy (proszę czytać uważniej, co tam napisałem).
---------------
Skoro posługujesz się nazwiskami, to ja też od teraz do Ciebie (aż do odwołania) będę zwracał się po nazwisku.
Tak więc, Panie Farański, Pan prof. Długoński - polski autorytet w dziedzinie biotechnologii również niszczy wybrane ksenobiotyki - jeśli nie wierzysz, to zajrzyj do Informatora Nauki Polskiej (OPI). Na wszelki wypadek wklejam streszczenie jednej z jego prac z dziedziny biotechnologii:

"Celem badań było poszukiwanie organizmów zdolnych do rozkładu związków cynoorganicznych, jak i badanie mechanizmów warunkujących wydajny przebieg biodegradacji. Spośród przedstawionych w pracy szczepów grzybów mikroskopowych najbardziej przydatnym do biodegradacji ksenobiotyków okazał się grzyb Cunninghamella elegans IM 1785/21Gp przekształcający tributylocynę (TBT) do dibutylocy (DBT) i monobutylocyny (MBT). Optymalne stężenie TBT, z punktu widzenia aktywności degradacyjnej szczepu, wynosi
10 mg/l. Biodegradacja ksenobiotyku zachodzi w trakcie wzrostu grzybni, co wskazuje na udział procesów kometabolicznych w trakcie biodegradacji. W rozkładzie TBT u badanego grzyba, zaangażowany jest układ enzymatyczny o charakterze indukcyjnym, zawierający cytochrom P-450".
To tyle, Panie FARAŃSKI, ale dziękuję za zainteresowanie i przesyłam pozdrowienia.
STANISŁAW

Simon Webbe znany z hitu "No worries" powraca
z nowym albumem "Grace". Album już w sklepach!
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fadv.reklama.wp.pl%2Fas%2Fsimon.html&sid=1010