Re: przeterminowane produkty chemiczne

Autor: Arkadiusz Skwarek <arkadys1_at_wp.pl>
Data: Thu 10 Aug 2006 - 15:59:39 MET DST

> chemiczne są trwałe. Gdy widzę np. datę ważności na butli z kwasem
> solnym, to zastanawiam się co tam się może stać po terminie? Chyba
> się nie skiśnie?

Podejrzewam, choć pewności nie mam, że data ważności odnosi się do
gwarancji producenta co do parametrów i czystości odczynnika, tzn. w tym
czasie, w oryginalnie zamkniętym naczyniu zawartość i czystość
substancji odpowiada deklaracji producenta. I nikt się nie bawi w
dywagacje czy dany odczynnnik będzie trzymał te parametry dłużej czy
krócej, dają np. dwa lata i szlus.

Pozdrowionka
Arkady