Re: Świecący kation

Autor: Andrzej Kasperowicz <andyk_at_spunge.org>
Data: Mon 07 Aug 2006 - 14:48:00 MET DST

> Ostatnio wpadły mi w ręce sole uranu i z ciekawością stwierdziłem że sól ta
> świeci na zielono pod wpływem UV. Nie chce mi się za bardzo szukać w
> książkach bo sprawa ta jedynie mnie zaciekawiła ale czy Znacie Szanowni
> Forumowicze inne świecące kationy, nie tylko z tej grupy pierwiastków co
> uran ?

Zapytaj na liscie Mineraly:
http://www.man.lodz.pl/MINERALY/
niektorzy tam lubuja sie w swiecacych pod wplywem UV mineralach naturalnych.
Np. fluoryt (CaF2) swieci w UV.

A jesli chodzi o uran to tu:
http://mineraly.pg.gda.pl/promieniotworczosc/szklo_uranowe.html
http://mineraly.pg.gda.pl/promieniotworczosc/minprom.html
http://mineraly.pg.gda.pl/promieniotworczosc/
masz troche zdjec swiecenia pod wplywem UV, wlaczajac w to szklana karafke ze
szkla uranowego.

ak