Re: Re: chemia organiczna

Autor: <krzyskup_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 12 Jul 2006 - 13:54:25 MET DST

Użytkownik Sławomir Cyganek napisał:
>Polecam Chemie organiczna Morrison Boyd- chociaz trudno dostepna uwazam ze
>najlepsza. nowego wydania w innym jezyku niz angielski nie dostaniesz.

Najnowsze wydanie Boyda to chyba 91 rok. Fakt faktem, że ta książka porusza
najbardziej "niszowe" reakcje i najbardziej szczegółowo opisuje warunki,
katalizatory, mechanizmy itp.

>Jesli chodzi o nowe polsko jezyczne to polecam John McMurry-chemia
>organiczna (w ksiegarniach dostepne sa dwa wydania 5 tomowy w miekkiej
>oprawie oraz 2 tomowy w twardej, ten drugi raczej trudno dostepny.)

wersja 2-tomowa to chyba tylko pierwsze wydanie w Polsce, kolejne byly juz
5-tomowe. wersja amerykanska jest 1-tomowa. Jeżeli chodzi o wydanie polskie,
to jesli chcesz miec bajer pt. "okularki 3D", szukaj pierwszego wydania
(chyba tylko w antykwariatach) - w kolejnych zaniechano ich dolaczania. w
edycji amerykanskiej dodatkowo sa jakies programy dolaczane na plytce.

>koszt McMurrego 180pln za komplet w ksiegarniach PWN

oj, chyba sporo wiecej. ja bym stawial na 230-250 zl.

pozdrawiam,

Krzysztof "krzyskup" Kupczynski