Re: ester z aldehydu ???

Autor: Variat <variat_at_interia.pl>
Data: Mon 05 Jun 2006 - 01:42:26 MET DST

> Mam cos takiego:
> C6H5-CH2-OH + silny utleniacz -> powstaje X
> dalej
> X + Y -> C6H5-CH2-COOCH3
>
> Nie moge pojac jakim cudem z aldehydu (zakladam, ze
> utlenienie powoduje tylko powstanie aldehydu i nie idzie dalej)
> ma byc ester ...8-] Czy pewna pani cos pokrecila...:-/

Nie wiem, dlaczego zakladasz, ze w obecnosci silnego utleniacza powstanie ci
aldehyd?

Wg mnie reakcja prowadzi do kwasu (zwiazek X), a nastepnie dzialajac
alkoholem (zwiazek Y) otrzymujemy ester.

Nie spotkalem sie z reakcja otrzymywania estrów z aldehydów w wyniku Sn,
chyba, ze anion wodorowy jest grupa latwo opuszczajaca. :)

Pozdrawiam

Grzegorz Tomaszewicz

1000 zl mandatu za stare prawo jazdy! >>> http://link.interia.pl/f1943