Re: Określenie kinetyki reakcji.

Autor: Sebastian Żywicki <zywicki_at_tz.ar.szczecin.pl>
Data: Thu 02 Mar 2006 - 11:17:20 MET

Marlena:
> Witam Wszystkich bardzo serdecznie!
> Czy ktoś zajmował się może (albo wie jak to zrobić)określaniem kinetyki
> reakcji za pomocą pomiarów DSC??Ja sieciuję żywicę epoksydową za pomocą
> diaminy aromatycznej, chcę określić kinetykę tej reakcji jednak nie wiem
> jak się za to dokładnie zabrać.

Seb:
Według mnie błąd aparaturowy przy badaniu kinetyki reakcji za pomocą DSC
jest ogromny.
Analiza DSC blend i mieszanin jest ogólnie trochę skomplikowana... a jeżeli
jeszcze dodać badania czasowych zmian w układzie (przy szybkich zmianach
temperatury) Hmm...
Ciekawe co van`t Hoff i Arrhenius mieliby do powiedzenia w tej sprawie :)

(Tymniemniej będę się przyglądał jak ta kwestia będzie podjęta przez innych
forumowiczów)