Re: NO2 z woda

Autor: <bubu_at_sk.soho.pl>
Data: Thu 26 Jan 2006 - 20:38:37 MET

Ja znalazłem w Cottonie: 3NO2(g) + 3H2O -> 2H3O+ + 2NO3- + NO
(g)
tzn. zgadza sie, ulega dysproporcjonowaniu

> Potrzebujesz jeszcze tych informacji ? A tak w ogóle to Rozważasz
atmosferę
> czy chodzi Ci po prostu w warunkach domowych o pochłonięcie NO2.

Potrzebowałem tych informacji, bo przygotowuje się do egzaminu z
chem. nieorg i bylo pytanie w zestawach w zeszlego roku: o reakcje
tego tlenku z wodą. Wiec rozwazania czysto teoretyczne, nie bylo
sprecyzowane w jakich warunkach, tylko jak reaguje.