stop sodu

Autor: Michael de Greyangel <degrey_at_wp.pl>
Data: Wed 14 Sep 2005 - 13:11:06 MET DST

>Takich substytutów jest więcej, chociażby
> stop sodu z ołowiem - zamiast sodu - do stapiania podczas analizy
> organicznej.
> tpl

Wprowadzony przez bodajże francuzów. Ja używałem do redukcji. Można go
otrzymać przez elektrolizę soli stopionych z użyciem katody z ciekłego
ołowiu. Trochę to trudne ale wykonalne :). Kiedyś czytałem w Brauer Handbuch
że można takie stopy otrzymać przez stapianie ołowiu z octanem sodu. Książka
jedynie napomykała o tym. Próbowałem ale się nie udawało. Próbowałem też
otrzymać analogicznie do litu ale chyba nie miałem dość suchej pirydyny. Czy
może ktoś zetknął się z tymi metodami ?

Michael de Greyangel