Pary benzenu i toluenu

Autor: Rafał Wróbel <szybki912_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 01 Jun 2005 - 00:23:17 MET DST

Witam serdecznie.

Bardzo pilnie potrzebuję kilku parametrów fizykochemicznych dotyczących
toluenu i benzenu w stanie pary najlepiej w okolicach temperatur 130 oC -
200 oC. Dotychczas w wyniku poszukiwań udało mi się znaleźć gęstości,
lepkości i współczynniki przewodzenia ciepła. Brakuje mi jeszcze bardzo
ważnej danej ciepła przemiany fazowej, ciepeł właściwych. Danych tych
potrzebuję do policzenia wymiennika ciepła do skraplania mieszaniny par tych
substancji.

Czy ktoś z Was ma może takie dane? Albo podpowie gdzie szukać? W poradniku
fizykochemicznym oraz kalendarzu jest niewiele na temat par. Parametry
których potrzebuję oczywiście odnoszą się do pary nasyconej.

Z góry dziękuję i pozdrawiam
Rafał Wróbel