chloran I III V VII - otrzymywanie

Autor: Mateusz <x_foton_at_interia.pl>
Data: Thu 19 May 2005 - 18:14:19 MET DST

Witam!
Postanowiłem z okazji zbliżającego się końca roku wykonać klasyczne doświadczenie z MISIEM:
http://chemfan.pg.gda.pl/Doswiadczenia/ryczacy_niedzwiedz.html

Chloran potasu rozumiem jako Chloran V potasu (mam nadzieje że się nie mylę, ide już nowym systemem :P). Nie mam tego odczynnika, ale przypomniałem sobie że można go otrzymać w domy drogą elektrolizy lub przez termiczne dysproporcjonowanie KClO. Zmontowałem proste urządzonko (pręt z bateryjki (A) drut miedziany(K) owinięty dookoła pręta) i podpiołem do płaskiej bateri 3R12.
Włączyłem. Niby chodzi, ale odnosze wrażenie jakby conajmniej 99% Cl2 ulatniało się do otoczenia. Czy ma ktoś pomysł, ajkby zwiększyć wydajność urządzenia (może dodatkowo rozpuścić jakąś zasade).
A, i jeszcze jedno, jak przeprowadzam elektrolize to powstaje NaClO3aq i NaClO4aq? A jak będę robił z KCl to mogę liczyć że ma dnie osadzą się czyste kryształki KClO3?
Z góry dziękuję za pomoc. Może ktoś już mątował podobne urządzonko i ma jakieś swoje autorskie uwagi?

Idol. Zobacz, czego nie widza inni