Re: swiecenie wody w reaktorze jadrowym..

Autor: Roman J. Faranski <faranski_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 04 May 2005 - 09:35:42 MET DST

> "ta poswiata [z wody chlodzacej reaktor] wynika z tego ze w wodzie czaski
> beta przekraczaja predkosc swiatla" no i dlatego taki efekt...

Bezsporna bzdura ...,
Ale zjawisko mozliwe, najbardziej prawdopodobna odpowiedx nasuwa mi sie w
kontekscie kiedys tam jednego z pytan egzaminacyjnych ...
"Dlaczego halit (NaCl) jest niebieski .....?"
Odpowiedx, po pierwsze nie jest niebieski, co najwyzej opalizuje na
niebiesko, ma poswiate ..., przyczyna .... Wiazanie jonowe pomiedzy Na(+) a
Cl(-) powoduje tworzenie sie jak gdyby na powierzchni krysztaly podwojnej
warstwy elektrycznej, a ta z kolei daje odpowiednie przejscia i zmiane
dlugosci fali swiatla padajqcego i poswiate niebieskq (taka jak gdyby
fosforyscencja ..)
Woda chlodzqca w reaktorach bezspornie jest zjonizowana ..., istnieje wiec
mozliwosc tworzenia sie warstw odbijajqcych swiatlo przy amianie dlugosci
jego fali ,
 ... no i mamy poswiate

Uklony

Roman

P.S. Lukaszu, przeloz to na technike spowodowania, aby siarka stala sie
"biala", moze nawet korzystnie gdyby miala jakqs poswiate ..., Czeka Cie
wielka nagroda ...., hi, hi, -))). Inna rzecz, ze temat jest rozwiqzywalny.
A jak, wqtek do dyskusji .....,