Re: elektrownie jadrowe

Autor: Armand Budzianowski <armand_at_amu.edu.pl>
Data: Fri 22 Apr 2005 - 15:32:55 MET DST

Witam wszytskich,

Roman J. Farański wrote:

> [...]
> teren po budowie z szeregiem juz wybudowanych obiektow. Bylem tam, bodajze w
> 1995 roku, gdy Zarnowiec mial byc wykupywany przez FAA (Failure Analysis
> Asspciates - USA). FAA utworzylo oddzial w Polsce, scislej w Gdansku,
> szefowal temu wowczas p. dr Moncarz - Zarnowiec mial byc przeksztalcony na
> elektrownie gazowq (4x 100 MW), elektrownie opalanq gazem ziemnym ze zloz
> spod dna Baltyku, tyle - ze z tej inwestycji, oprocz wykupienia za bezcen
> terenu po elektrowni Zarnowiec - o ile sie orientuje jak dotqd nic nie

- Romanie w tym miejscu warto tez wspomniec o budowie elektrowni w
Klempiczu. Wykupiono od LP teren i wycieto bodajze 50ha lasu. Postawiono
kilka budynkow, ale ze glosno bylo z elektrownia z w Zarnowcu to i tu
okoliczna ludnosc zaczela manifesty. Tak oto przez kolejne
dziesiaciolecie "wycieta polanka" stala odlogiem nieszczejac a budynki
straszyly pustka. Obecnie nie wiem do kogo ta ziemia nalezy i w jakim
jest stanie.

> Ja raczej wqtpie, czy w Polsce bedq jakiekolwiek inwestycje w najblizszym
> czasie budowania nowych elektrowni w ogole, a jqdrowych w szczegolnosci ...,
> Jest nadwyzka energii elektrycznej produkowanej przez Niemcow, inne
> elektrownie w Unii, tq nadwyzke sprzedaje sie rowniez do Polski ...., Ceny
> sq ustalone ... jest to byznes i juz, a inwestycja musi sie oplacac, produkt
> z inwestycji musi miec miejsce na rynku, a na rynku jest ciasno ..., zbyt
> wielu producentow energii elektrycznej ..., ale to juz inna sprawa ...

- Co do energii to widze jak postaje w naszym kraju coraz wiecej raczej
  prywatnych inwestycji polagajacyh na "stawianiu wiatrakow" i
podlaczaniu ich do sieci publicznej. Skoro jest ich coraz wiecej i
pracuja to znaczy ze sie inwestorom oplaca. Moze faktycznie w tym
kiedynku jest tez jakies rozwianie? Ale to faktycznie jest juz inny temat.

Pozdarwaim Armand