RE: Tabletkarka?

Autor: Mitom <zabanaski_at_poczta.fm>
Data: Tue 01 Feb 2005 - 23:19:57 MET

>taka tabletkarka to fajna rzecz!! miton jaki typ tabletkarki masz
>rotacyjną czy uderzeniową!!?

Tabletkarki są rotacyjne

> [...]
>zbyt dużej siły!! może być zatarte łożysko w kole zamachowym! itd!
>jeśli uruchomiłeś ją i działa a chcesz wiedzieć jak ją regulować to
>musisz sie uzbroić w długi śrubokręt i poszukać śrub regulacyjnych
>(powinny być w części tabletkarki nad stęplem górnym) ! a tak przy
>okazji to ostrożnie z palcami!! bo taka tabletkarka ma spory nacisk
>(powyżej 3 ton nawet - zależy od modelu) miałem okazje zobaczyć że
>siła takiej tabletkarki wystarcza do stabletkowania ...... ligniny
>hehe i powstała z niej taka twarda tabletka że była nie do ugryzienia!!

Problem jest raczej natury regulacyjno-konserwacyjnej tzn.
W przypadku tabletkarki TR4-(oczywiście piszę o Polskiej Tabletkarce)
podejrzewam złą regulację stempli (klucz nasadowy przekrój kwadratu 8
mm), pas napędzający jest na moje oko luźny ale nie wiem czy przypadkiem
nie jest on regulowany siłownikiem olejowym w trakcje jej pracy.
Niestety tego nie sprawdzałem z tego powodu, że gdyby było coś z nią nie
tak a została by uruchomiona mogły by się połamać stemple lub stać inne
niedobre rzeczy, a na to nie mogę sobie pozwolić. Stemple i łożysko nie
są zatarte. Jednak martwi mnie nieco olej który zachlapał jej wnętrze.
Nie wiem też jakiego oleju używa się do niej i do jakiego poziomu go się
uzupełnia (gdzie są kontrolki-śrubki jego poziomu) itp. Nie wiem też jak
oznaczenia na przyrządach nastawnych odnoszą się np. do siły zgniotu
itp...

sprawdz << NAJLEPSZA WYSZUKIWARKE >> na swiecie!!!