stopnie ultenienia

Autor: Pawel Wisniewski <xmike1_at_tenbit.pl>
Data: Fri 07 Jan 2005 - 22:28:18 MET

Witam wszysktich. mam taki wydaje mi sie drobny klopot z okresleniem
stopnia utlenienia zwiazkach zawierajacych grupe CN(-) a konkretniej w
(CN)2(razy wziete); (SCN)2(razy wziete) HCN oraz HCNO czy ktos moglby
mi podpowiedziec na jakich stoniach utlenienia wystepuja wegiel i azot
w podanych zwiazkach ? a jeszcze jedno pytanie zastanwaiam sie
dlaczego w zwiazku FeS2 siarka wystepuje na -I ? czy jest na to jakas
regula czy po prostu trzeba sie tego nauczyc na pamiec?

           z gory dziekuje za pomoc Pawel Wisniewski