Re[2]: Chemia w szkole ...

Autor: Dominik <domin54_at_wp.pl>
Data: Mon 15 Nov 2004 - 07:59:40 MET

SP> Na Googlach piszą w kilku miejscach, że ma to być temperatura albo 100 st. C
SP> albo 373 K co na jedno wychodzi.
    (to ta z bezwodnym HF)

SP> A mi chodziło o to, by nie topić soli i
SP> niczego nawet tak "słabo" nie ogrzewać.
    Mysle, ze jesli znajdzie sie metoda czysto chemiczna
    to i tak warunki beda o wiele drastyczniejsze (bardzo wysoka i/lub
    niska temperatura), niklowo-miedziany aparat etc.
    Jesli jest on koniecznie potrzebny do wykorzystania to
    mozna kupic polkilogramowa butle - nie powinna byc droga
    ("gazy specjalne" google, pierwsze trafienie - fluor prosto z GB ;-)

Milego dnia,
Dominik.