Re: pytanie: oznaczanie kwasu borowego

Autor: Krzysztof Kleszcz <klechu13_at_poczta.okay.pl>
Data: Fri 03 Sep 2004 - 23:55:40 MET DST

AA> Hej

AA> Mam problem z oznaczeniem kwasu borowego (inaczej bornego) w
AA> roztworze. Robiłem przy pomocy mannitu i ustawiania pH, ale za
AA> cholere nie chce wyjsc. Oznaczenie to jest mi koniecznie
AA> potrzebne do pracy. Moze ktos z was zna jakas dobra metode na
AA> taka analize. bede wdzieczny za odpowiedz.

AA> Maciek

Tak strzelam... a wagowo? Tzn wytracic jakis boran? Tylko borany
metali alkalicznych sa rozpuszczalne, reszta nie. Trzeba tylko znalezc
jakis iloczyn rozpuszczalnosci, zeby sie upewnic czy na pewno mozna ta
rozpuszczalnosc pominac, no i zalezy tez jaki rzad wielkosci chcesz
oznaczyc

pozdrawiam
Krzysiek