Re: Odczynniki-prekursory

Autor: <zydor_at_interia.pl>
Data: Tue 11 May 2004 - 11:26:07 MET DST

> Witam
> Wiekszosc odczynnikow jest na liscie prekursorów. Nie ma sie co dziwic.
> Wiele z nich to polprodukty do syntezy substancji
> psychoaktywnych.Przykladowo aceton moze sluzyc jako substancja wyjsciowa
> do
> produkcji fenyloacetonu a ten w prosty sposob mozna przeprowadzic w
> fenyloizopropyloamine.
> Inne,kiedys latwo dostepne zwiazki moga sluzyc do produkcji materialow
> wybuchowych. Chociazby kwasy azotowy i siarkowy oraz toluen.
> Zauwazcie ze sytuacja jaka ma dzis miejsce powstala zaraz po wydarzeniach
> [...]

Witam
Prawda jest taka ze zeby weliminowac mozliwosc syntetyzowania srodkuw psychoaktywnych,
to nalezalo by dorzucic do tej listy jeszcze wiele wiele innych "prekursorow" praktycznie caly slownik chemiczny, wedlug mnie te listy ktore wyplywaja z tworczosci naszych poslow to walka raczej "krodko dystansowa" bo zawsze mozna zmieic droge syntezy, taka to juz jest ta chemia i fizyka.
Aby dopiac celu jaki stawia ustawa bodajze sie to nazyaw "o przeciwdzialaniu narkomani" nalezaloby zakazac praktycznie jakiego kolwiek handlu odczynnikami,
...nie mozliwe.

Pozdrawiam
Zydor

P.S Aceton w fenyloaceton ???????