kolorymetria

Autor: Kazimierz Warminski <kazet_at_uwm.edu.pl>
Data: Mon 10 May 2004 - 21:27:07 MET DST

Witam ponownie!

Sluchajcie, mam pewien problem, bo juz mi sie wszystko pokrecilo. Czym sie
rozni kolorymetria od spektrofotometrii w zakresie widzialnym? W niektorych
podrecznikach podaje sie, ze kolorymetria polegala na porownaniu "na oko"
zabarwienia rozworu badanego z roztworami wzorcowymi. I tu nie mam
watpliwosci.

Jezeli natomiast mierze absorbancje roztworu barwnego spektrofotometrem to
jest to pomiar spektrofotometryczny. A czy moge to nazwac rowniez
kolorymetria?
Wedlug mnie termin kolorymetria jest troche przestarzaly, ale czesto jednak
spotykam takie okreslenie w odniesieniu do pomiarow spektrofotometrem (np. w
Polskich Normach raz jest tak, a raz siak). Sam juz nie wiem.

Co o tym sadzicie? Chemicy poradzcie cos!

Kazik Warminski