Smród H2S

Autor: quartz <quartzz_at_tlen.pl>
Data: Sun, 7 Mar 2004 21:30:59 +0100

Witam,

mam do rozwiazania problem, aczkolwiek bardziej interesuje mnie jego
teoryteczne rozwiazanie niz dzialanie w praktyce. Moze i pytania, jakie
zadam, beda dosc banalne, ale jakos teraz zupelnie nie moge znalezc na nie
odpowiedzi. Wiec...

1. Ze zlewu w szkolnej pracowni wydobywa sie ciagle nieprzyjemny odor, ktory
latwo jest zidentyfikowac - jest to smrod siarkowodoru. Skad on sie tam
wzial? Jaka najprawdopodobniej zaszla reakcja? Do zlewu nie wrzucamy
zgnilych jajek, a H2S tez raczej nie wywiazywalismy.

2. Jak sie pozbyc tego smrodu z pomoca odczynnikow z zaplecza? Odpada
pryskanie dezodorantem itp. :), bo chcialbym rozwiazac ten problem metodami
"chemicznymi".

Z gory dzieki za pomoc.

Pozdrawiam,
Karol