Autor: Variat (variat_at_interia.pl)
Data: Sun 22 Feb 2004 - 00:13:57 MET

> Jak przeprowadzic siarczan 8-hydroksychinoliny
> malo juz popularny chinozol (na bol gardla))
> w 8-hydroksychinoline?
> Wybaczcie mi moja totalna ignorancje w tej dziedzinie..
> ale jak wygladaja od strony praktycznej reakcje odwrotone do
> sulfonowania, chlorowania, nitrowania itp.?

Nie mam wiedzy praktycznej jedynie przedstawiam moje przemyslenia. Chinolina to heterocykl dwa - pierscienie benzenowy i pirydynowy. Siarczan 8-hydroksychinoliny to sól (analogiczna do soli nieorganicznych). Z racji, ze chinolina to slaba zasada, sól ta moze hydrolizowac na mocny kwas i zasade. Wydaje mi sie, ze wystarczy przeprowadzic hydrolize tej soli.

W ksiazce prof. Bobranskiego napisano, ze 8-hydroksychinolina w postaci soli z KHSO4 znajduje zastosowanie jako silny srodek antyseptyczny (pod nazwa chinoksyzol). Czy mówimy o tym samym zwiazku?  Jesli chodzi o odwrotne reakcje to prosze uscislic dokladnie jakiego typu informacje sa potrzebne.

Jak jestem w bledzie to prosze mnie poprawic.

Z powazaniem:
Variat