Autor: Bob Arctor (curious_at_pb194.luban.sdi.tpnet.pl)
Data: Tue 16 Sep 2003 - 09:07:31 MET DST

poszukalem troche w necie, i wiem ze potrzebna mi bedzie raczej mala pompka :)

mozliwe ze wystarczy pompka z lodowki.

a potrzebne mi to bo znalazlem cos takiego jak 'ogniwo peltiera' i mam paredziesiat pomyslow na wymienniki ciepla :)

najpierw chcialbym zrobic okno z podwojnymi szybami z ogniwem pomiedzy szybami , ale bez powietrza pomiedzy (taki termos, ze zewnetrzna szyba okna bedzie o temp. ujemnej - zimniejszej niz otoczenie, a druga szyba bedzie w pomieszczeniu cieplym - ciepla... albo odwrotnie :D

same ogniwa peltiera sa niesamowite...
co jest ciekawe precyzyjna modulacja cieplem (do 1khz!) takiego ogniwa moze posluzyc do modulacji cieplem (tzn. mozna np. cos schladzac i ocieplac na przemian w bardzo krotkim czasie, tworzac fale stanow skupienia)