Autor: Dariusz Jablonski (darekjablonski_at_o2.pl)
Data: Thu 03 Apr 2003 - 11:39:54 MET DST

Czytam ta panow dyskusje juz od dluzszego czasu lecz po ostatniej wypowiedzi musze cos dodac.
Moze i Jurek zawiodl nadzieje mlodych ludzi, bo rzeczywiscie w Polsce jest nieciekawie, jednak wydaje mi sie, ze nadal maja szanse. Wystarczy sprobowac wyslac gdzies za granice swoje CV.
Przykladem tego jestem chocby ja. Chemikow na prawde bardzo potrzebuja w innych krajach.
Moj uniwersytet (Niemcy) ma bardzo duzy i nowoczesny wydzial chemiczny ale nie maja prawie wcale studentow czy doktorantow. Stypendia doktoranckie w porownaniu z Polskimi sa najmniej 4 krotnie wyzsze. We Francji nawet 5-6 krotnie wyzsze.
Jezeli ktos sie cokolwiek przyklada (nie wazne czy glupi czy madry) do swojej pracy to po 2 latach zostaje zatrudniony i zarabia sumy o ktorych wspominano wczesniej w dyskusji.
Dlatego moja rada jest taka: probowac i jeszcze raz probowac gdzie tylko sie da. Osobiscie polecam wyjazdy do pracy poza granice naszego kraju. Nie martwcie sie tez o jezyk, on sie powoli wyszlifuje. Jak juz sie znajdziecie za granica to nikt was nie wyrzuci dlatego ze mowicie troche nie gramatycznie. Wazne jest, ze chcecie pracowac i osiagnac cos w zyciu. Powodzenia
Darek