Autor: Kazimierz Warmiński (kazet_at_uwm.edu.pl)
Data: Wed 22 Jan 2003 - 18:29:03 MET

> Nie chce nic mowic ale.... domowmi sposobami
> rozroznienie bedzie niemozliwe. Pozostaje nam tylko
> praktycznie NMR.

... lub chromatografia. Jesli sie nie myle to gazowa sie nadaje (sanepidy ta metoda oznaczaja etanol w powietrzu srodowiska pracy). Do prostszych metod wykrywajacych metanol obok etanolu nalezy chromatografia cienkowarstwowa (lub bibulowa, dokladnie nie pamietam) pochodnych tych alkoholi. Problem w tym, ze nie pamietam jakich pochodnych, ale metoda jest dosc prosta, chyba nawet nadaje sie na warunki amatorskiego laboratorium. Natrafilem na nia kiedys w starym podreczniku (skrypcie), ale nie mam go obecnie pod reka. Pozdrowienia

Kazik

Kazimierz Warminski kazet_at_uwm.edu.pl
Uniwersytet Warminsko-Mazurski w Olsztynie www.uwm.edu.pl Katedra Ochrony Powietrza i Toksykologii Srodowiska