Autor: Maciej Połyga (fungi_at_interia.pl)
Data: Mon 11 Nov 2002 - 14:29:07 MET

Shalom! Tommy

Dnia 11-Lis-02 raczyłeś(aś) do mnie napisać co następuje:
> Widzisz, jestem poczštkujšcym chemikiem i nie jestem pewien, czy to
> rozumiem tak, jak należy :-) . Czy po prostu chodzi o to, że energia
> elektryczna ma wićkszš ,,jako ć" od cieplnej? Ale dlaczego, kiedy
> ochładzam substancje o temperaturze niższej od temperatury otoczenia,
> egzergia substancji ro nie???

Przedpiszca chyba trochę niepotrzebnie zakręcił. Czytam własnie, że" Egzergia jest to maksymalna zdolność do wykonania pracy względem otoczenia". Mowi się o egzergii, ponieważ: tylko korzystanie ze żródeł energii nie będących w równowadze termodynamicznej z otoczeniem stwarza możliwość zrealizowania procesu".
Może ta definicja jest nieco prostsza.

Pozdrawiam i do nóg padam

--

                                         Maciej Połyga alias Fungi