Autor: Maciej Haranczyk (maharan_at_chemik.chem.univ.gda.pl)
Data: Fri 22 Mar 2002 - 21:32:10 MET

Witam,

Interesuje mnie taka sprawa: chcialbym przygotowac swiecace wlasnym swiatlem napoje. Drink powinien spelniac warunki:
- swiecic bez potrzeby naswietlania uv (wiec opierac sie na
chemiluminescencji)
- nie zawierac substancji szkodliwych (musi nadawac sie do picia)

Czy ktos z Panstwa spotkal sie z gotowym przepisem? Wszystko co przychodzi mi do glowy i jest nieszkodliwe opiera sie o naswietlanie uv, ponoc nawet chinina z toniku swieci pod uv, moznaby tez stosowac chlorofil...

Wiem, ze zwiazki akrydyny i luminol swieca. Czy ktos z Panstwa wie czy sa one szkodliwe w potrzebnych ilosciach (np. 1 swiecaca szklaneczka) ?

Pozdrawiam
Maciej Haranczyk