Autor: Andrzej Kasperowicz (andy_k_at_cksr.ac.bialystok.pl)
Data: Thu 28 Feb 2002 - 13:32:29 MET

Wpadla mi ostatnio w rece instrukcja do zestawu "Mlody chemik" firmy Reachim sprzedawanego niegdys w Skladnicach Harcerskich.
Oto kilka wyjatkow z przedmowy i wstepu: "[...]
Szanowny Towarzyszu! Zakupiliście dla swojego dziecka interesujący zestaw "Młodego chemika", który pomoże Mu zapoznać się z wieloma zmianami chemicznymi substancji.
[...]

W.I. Lenin pisał, że zadanie młodzieży "polega na tym, aby się uczyć". Pomóżcie swojemu dziecku podołać temu zadaniu.
[...]

Nasz kraj potrzebuje fachowców - chemików. Członek Akademii Nauk ZSRR N. D. Zielnskij mówił zwracając się do młodzieży: "W ciągu całego mojego życia pasjonowałem się nauką chemii... Chemia często olśniewała mnie wielkimi rozkoszami poznania niezbadanych jeszcze tajemnic przyrody. Umożliwiła mi służenie ludziom, ich ochronę przed pewnymi cierpieniami, a niekiedy uratowania od zagłady. Pomogła mi ona stać się człowiekiem pożytecznym dla mojej Ojczyzny.""

:)

ak