Autor: Pawel Pawlowicz KCh (Paw-p_at_OZI.AR.WROC.PL)
Data: Fri 22 Feb 2002 - 11:55:22 MET

On 22 Feb 02, at 9:28, Jerzy Koperski wrote:

> Moim zdaniem pełne koszty ogrzewania zastosowanym przez Ciebie
> systemem są porównywalne z ogrzewaniem gazem ziemnym.
Wybacz ten komentarz: teoria przeczy faktom, tym gorzej dla faktow.
>Nie uwzgledniasz:
> -cyrkulacji układu zewnętrznego (zmniejszenie efektywnego uzysku o 10%)
Policzmy: moc oddawana przez pompe: 15kW moc pobierana przez pompe cyrkulacyjna: 380W Wynik: 2.5%, cztery razy mniej niz podales.
> zastosowania ogrzewania podłogowego (do 30%)
Tu sie zgadzam
> - wyższe koszty amortyzacji -

Tu tez
> zwiększenie zużycia na skutek ochłodzenia gruntu
A tego nie rozumiem.
> Poniższe nie musi dotyczyć Twojego przypadku.
> Mogą być także inne czynniki:
> - różnice w jednostkowym zapotrzebowaniu budynków mogą być nawet
> trzykrotne.

Chodzi o ten sam budynek.
>zbyt duży piec gazowy w stosunku do
> potrzeb ("fachowcy" i handlowcy przeważnie zalecają piec dwukrotnie za
> duży - dla większości domków wystarczy mniej niż 10 kW)
Tu tez sie zgadzam. U mnie moc nie przekracza 6kW przy -20C, a takie dni sa rzadkoscia we Wroclawiu.

Pewnie kazdy z nas pozostanie przy swoim zdaniu. W kazdym razie dziekuje za wymiane pogladow i pozdrawiam. Pawel