Autor: Michal Sobkowski (msob_at_ibch.poznan.pl)
Data: Tue 24 Oct 2000 - 08:52:12 MET DST

At 21:09 23.10.00, Roman J. Farański wrote:
>Odpowiedx na post Michala Sobkowskiego, nie pisze jej w tle Re- Michala, bo
>zdarzylo mi sie juz kilka razy, gdy pisze w tle czyjegosc postu - list
>wychodzi w edycji HTML. U mnie ustawienia sq OK.
Przypuszczam, że dzieje się tak, gdy odpowiadasz na list w HTML. Ale głowy nie dam - OE bardzo lubi ten format w listach i może go stosować z jakiejś innej przyczyny! :->

>odniose sie do cytatu:
>
>"dobrze, ze powstrzymales sie z tym wykladem ........,"
>
>Dlaczego wsrod niektorych listowiczow, respondentow jest taka dziwna natura
>wrecz przyczynkarstwa do "niepowiedzianych tresci". Czy to, ze nie pisze o
>barwach dopelniajacych, o swietle odbitym, rozproszonym, pochlonietym - czy
>to oznacza, ze jestem "osiol", dyletant z zakresu optyki. Mi sie po prostu
>nie chce "pisac dlugich postow",

Cóż, "długi post" to oczywiście pojęcie względne. Ty możesz uważać, że piszesz krótko, a w moim odczuciu Twoje listy są całkiem tłuste! :-)

>a wiec - ze jezeli swiatlo odbite jest
>niebieskie, to barwa dopelniajaca jest czerwona itd, itp.
>Pytanie Andrzeja zrozumialem jako pytanie o nature koloru tlenu, ktory jest
>skladnikiem powietrza. W odpowiedzi za najistotniejszy uznalem fakt, ze
>molekula tlenu posiada pary elektronow niesparowanych. No bo przeciez
>posiada. Istnienie tych par, to wlasnosci magnetyczne tlenu, jego momemnt
>dipolowy i barwa tlenu. I to jest prawda.

Pytanie było chyba całkiem jasne: "dlaczego niebo jest niebieskie?". Ty udzieliłeś błędnej odpowiedzi, że przyczyną jest kolor tlenu. Zacząłeś następnie zagłębiać się w strukturę elektronową tego pierwiastka - bardzo to ciekawe, ale nie na temat; stąd moje "Dobrze, że powstrzymałeś się z tym wykładem". :-)
(Zdaje się zresztą, że nie zadałeś sobie trudu przeczytania wyjaśnienia Pawła Góry, bo w dalszym ciągu drążysz ten tlen! :-> )

>I co wg. Michala jeszcze trzeba
>pisac, ze dla swiatla odbitego koloru niebieskiego barwa dopelniajaca bedzie
>czerwona.

Nie. Trzeba pisać, że niebieska barwa nieba jest wynikiem fluktuacji gęstości powietrza. :->

>I do Michala pytanie wprost. Czy ten post jest tez w HTML ...?

Nie, jest OK.

>Bo jezeli
>tak, to musze kogos poprosic o kontrole mojego PC-ta. A moze tylko Ty,
>Michal odbierasz mojq poczte w HTML.

No nie, cudów nie ma. Masz tylko taki program, który lubi decydować za użytkownika, co jest właściwe. ;-> A może jest po prostu źle skonfigurowany (np. ma włączone "odpowiadaj na list używając formatu oryginału" czy coś w tym stylu)?

Michał

--
           dr Michał Sobkowski    mailto:msob_at_ibch.poznan.pl