Autor: Pawel Pawlowicz KCh (Paw-p_at_OZI.AR.WROC.PL)
Data: Fri 20 Oct 2000 - 09:06:41 MET DST

On 20 Oct 00, at 9:14, Tomasz Ganicz wrote:

> ? Pierwsze slysze. Moja zona karmi piersia i nic takiego nie
> dostaje.

A moja dostawala. 5 mg dziennie. Ale bylo to juz ladnych pare lat temu. Nie jako "mieszanke witaminowo-mineralna" a z przepisu lekarza.
Fluorki podaje sie tez ludziom w podeszlym wieku w celu zapobiegania osteoporozie.

W powszechnie stosowanych mieszankach
> witaminowo-mineralnych ktore sie lyka w czasie ciazy i
> karmienia piersia (np: Materna) jest masa roznych rzeczy ale
> nie ma tam zwiazkow fluoru. Podejrzewam ze duzo wiecej
> jonow fluoru niz by moglo byc w takiej tabletce wchlania sie
> w czasie mycia zebow przez blony sluzowe i splywa
> razem ze slina do zoladka.

Biorac pod uwage stezenie fluoru we wszystkich jego postaciach w pascie, musial bys zjesc kilka gramow pasty. Raczej trudno zrobic to przypadkiem.