Autor: Karol Pilorz (PILORZ_at_hermes.umcs.lublin.pl)
Data: Mon 09 Oct 2000 - 14:40:02 MET DST

Hej,

Konkretnie chodzi mi o zolte zacieki na bialym (zazwyczej) suficie powodowane przez beztroskie podejscie sasiadow do wody. Czy ktos wie jak w sposob chemiczny je zneutralizowac? Maja one bardzo brzydka ceche. Mianowicie wylaza na wierzch przy kolejnych probach malowania. Jedyny sposob jaki znam to pomalowac te zaciekow farba ftalowa, a dopiero potem polozyc ostatnia warstwe zwyklej farby. Stosuja go malarze, gdy inne sposoby, np. uzycie szkla wodnego nie skutkuja.
Kolor sugeruje zwiazki zelaza.
Czy ktos ma jakis pomysl, albo jeszcze lepiej praktyke w walce z zoltymi plamami?
Milego dnia,
Karol

| dr Karol Pilorz |
| Zaklad Fizyki Chemicznej ( Chemical Physics Dept.) |
| Wydzial Chemii UMCS ( Chemical Faculty, MCS University) |
| pl. M.Curie-Sklodowskiej 3, 20-031 Lublin, POLAND, |
| fax: (48-81) 5333348, 5333669; tel. 5375614 |