Autor: Jerzy Peszke (j.peszke_at_rocketmail.com)
Data: Fri 19 Feb 1999 - 08:26:21 MET

Z tego co sie orientuje, to czegos takiego nie ma. Jednak firmy produkujace oprogramowanie maja niepisana umowe odnosnie standardow (ktore oczywiscie uzytkownik moze zmienic).
W HyperChem'ie np:
wegiel - jasnoniebieski
azot - ciemnoniebieski (fioletowy)
tlen - czerwony
wodor - bialy
reszta atomow to rozne odcienie kolorow podstawowych

Jurek

---Grzegorz Szyszlo <znik_at_wbc.lublin.pl> wrote:

> Czesc. Mam z pozoru banalne pytanie.
>
> Czy jest jakas norma pisana lub zwyczajowa, wg.
ktorej okresla
> sie kolory poszczegolnych rodzajow atomow w
modelach przestrzennych ?
> chodzi mi zarowno o modele "kulkowe" (no tak, znam
fachowe nazewnictwo:)
> w ktorych atomy sa pozczepiane bezposrednio, lub za
posrednictwem
> paleczek.
>
> Ja sie spotkalem z takimi oznaczeniami:
>
> tlen - niebieski
> wodor - czerwony
> wegiel - czarny
> zelazo - pomaranczowy
> chlor - zielony
>
> a pozostale jak sa oznaczane ? np. azot ?

W temperaturze zera
bezwzglednego swiatlo
> | Grzegorz Szyszlo mailto:znik_at_wbc.lublin.pl |
zmienia postac
alotropowa (by Znik)

DO YOU YAHOO!?