Autor: Krzysztof Kledzik (kledzik_at_chemik.chem.univ.gda.pl)
Data: Fri 13 Sep 1996 - 15:15:04 MET DST

On Fri, 13 Sep 1996, Przemek Czyryca wrote:

> A za co uwazac podanie w podreczniku Binieckiego dla studentow farmacji
> dokladnego przepisu na amfetamine ?
> Dostepu do informacji nie da sie zablokowac, a to, ze kazdy tutaj z nas
> nie zrobil sobie obfitego zrodelka dodatkowych dochodow to kwestia
> wylacznie zasad moralnych a nie braku wiedzy czy strachu przed policja.

Ciesze sie ze nadal pamietamy o zasadach moralnych :-) Podrecznik Binieckiego dostepny w uczelnianych bibliotekach ma czesto wyrwane kartki z opisem syntezy amfetaminy. Zaczne filozofowac, ale coz, nauka nie jest ani dobra ani zla, to tylko ludzie wykorzystuja ja w lepszy czy gorszy sposob. Mozna wierzyc, ze serwery "z narkotykami" istnieja tylko dla wznioslejszych celow, ale coz, ciagle kreca sie po uczelniach calkiem obce nauce osoby usilujace wyzebrac nieco podejzanych odczynnikow. Dostepu do informacji nie da sie zablokowac, to prawda, ale przeciez te informacje ktos tworzy. Wydaje mi sie, ze powinno sie kontrolowac poczynania osob, ktore redaguja oficjalne strony WWW. Za chwile moze sie okazac, ze Internet poda synteze trucizn, ktorymi mozna bedzie kogos zlikwidowac nie pozostawiajac sladow. Potem moga pojawic sie inne metody zabijania. Postepujac tak dalej, wyposazymy roznych szalencow i maniakow w doskonale narzedzie "pracy" :-( Wiadomo, czym konczy sie powszechny dostep do broni palnej. Facet wchodzacy do sklepu spozywczego z bronia automatyczna pod plaszczem, moze byc kims podobnym do szalonego Internauty przeszukujacego serwery w wiadomym celu.

Obysmy nadal pamietali o wznioslejszych celach nauki.

Pozdrowienia
Krzysztof