Autor: Pawel Krawczyk (kravietz_at_pipeta.chemia.pk.edu.pl)
Data: Wed 24 Jul 1996 - 16:29:48 MET DST

On Wed, 24 Jul 1996, Wojciech Szczepankiewicz wrote:

> Stosowalem mieszaniny CCl4 z pylem cynkowym (dziala znakomicie), probowalem
> rowniez z pylem aluminiowym. Nie jest to tak dobre jak z cynkiem, ale
> zadymic sie da calkiem niezle.

CCl4+Zn i dodatki jest znakomity, ale ma jedna zasadnicza wade: stan skupienia tego pierwszego oraz jego niepalnosc. Przez to mase trzeba zalewac tetra tuz przed podpaleniem (ktore tez jest dosc klopotliwe - ja stosowalem do tego sciezke prochowa, bo co innego nie zapalalo). Szesciochloroetan jest natomiast cialem stalym.

--
Pawel Krawczyk, Krakow, Poland . Politechnika Krakowska . Fido 2:486/19.19 http://pipeta.chemia.pk.edu.pl/~kravietz/ . PGP mail welcome